Establishment
Language of instruction
French, English
Teaching content
LANGUAGES
This course occurs in the following program(s)
IESEG Degree - Programme Grande École
- Crédits ECTS: 1.50
Training officer(s)
S.WANG
Stakeholder(s)
A.ZHANG, S.WANG, Yang CHARLE-XU
Présentation
Modalités
Organization
Type | Amount of time | Comment | |
---|---|---|---|
Independent study | |||
Estimated personal workload | 21,50 | - Niveau débutant et intermediaire : Exercices après cours, écriture des caractères, révisions, compréhension écrite - Niveau avancé : 1) Lire les textes à étudier et rédiger leur résumé simple et de petits textes 2) Exercices en grammaire 3) Pra | |
Face to face | |||
Interactive class | 16,00 | ||
Overall student workload | 37,00 |
Evaluation
Control type | Duration | Amount | Weighting |
---|---|---|---|
Continuous assessment | |||
Participation | 0,00 | 0 | 20,00 |
Continuous assessment | 0,00 | 2 | 30,00 |
Final Exam | |||
Written exam | 2,00 | 1 | 40,00 |
Oral exam | 0,00 | 1 | 10,00 |
TOTAL | 100,00 |
Ressources
Bibliography
Méthode d’initiation à la langue et à l’écriture chinoise, Tome 1, Editions la Compagnie, Paris, 2008 - -
La langue chinoise pas à pas, Beijing language and culture university press. Beijing, 2008. - -
HSK 1, 2, 3, 4, 5 et 6, Beijing Language and Culture Université Press, 2013. - -
Planète Chinois, The World of Chinese Magazine, SCEREN-CNDP. -
«Faire l'expérience du chinois–Découvrir la culture chinoise, Hight Education Press, Beijing, 2015 -
Business Chinese, Sinolingua; Beijing, 2008 -
La langue chinoise pas à pas, Beijing language and culture university press. Beijing, 2008. - -
HSK 1, 2, 3, 4, 5 et 6, Beijing Language and Culture Université Press, 2013. - -
Planète Chinois, The World of Chinese Magazine, SCEREN-CNDP. -
Review
Perspectives Chinoises, CEFC. -Review
New Practical Chinese Reader (2nd Edition), Beijing Language and Culture University Press, 2013 -«Faire l'expérience du chinois–Découvrir la culture chinoise, Hight Education Press, Beijing, 2015 -
Business Chinese, Sinolingua; Beijing, 2008 -
Internet resources