Economie de l'entreprise digitale

Code Cours
2324-EDN-ECON-FR-T001
Establishment
Language of instruction
French, English
This course occurs in the following program(s)
Training officer(s)
Nicolas BELNOU
Period

Présentation

Modalités

Evaluation

Ressources

Bibliography

Demil, B., & Lecocq, X. Stratégie de l'innovation de rupture : Les modèles d'affaires en question. Dunod.|| Bouckaert, L., & Lejeune, A. Innover avec les business models : Modèle SWOT, Scénarios, Business model canvas, Design thinking, Blue Ocean Strategy. Eyrolles.|| Chesbrough, H. W. Open Innovation : Nouvelles perspectives pour une économie ouverte. Pearson Education France.|| Foss, N. J., & Saebi, T. Business models and business model innovation: Bringing organization into the process. Long Range Planning, 51(1), 32-41.|| Mollick, E. The economics of crowdfunding platforms. In Crowdfunding for Sustainable Entrepreneurship and Innovation (pp. 39-52). Emerald Publishing Limited.|| Afuah, A., & Tucci, C. L. Crowdsourcing as solution to distant search. Academy of Management Review, 37(3), 355-375.|| Durand, T., & Vergne, J. P. La Stratégie de l'émergence : Du chaos à la performance. Editions EMS||