Établissement
Langue d'enseignement
EN
Matières
MARKETING
Responsable(s)
Y.MOYSAN
Intervenant(s)
N.DEMOULIN
Présentation
Objectifs
At the end of the course, the student should be able to :
- undertand key concepts such as customers satisfaction and loyalty
- understand what are the mains issues related to customers loyalty
- design and put into action tools to listen to the voice of customers
- design a satisfaction barometer
- design a loyalty program
- undertand key concepts such as customers satisfaction and loyalty
- understand what are the mains issues related to customers loyalty
- design and put into action tools to listen to the voice of customers
- design a satisfaction barometer
- design a loyalty program
Présentation
Customer satisfaction
The voice of customers and complains management
Satisfaction barometer
Customers loyalty
Loyalty programs
The voice of customers and complains management
Satisfaction barometer
Customers loyalty
Loyalty programs
Modalités
Organisation
Type | Nombre d'heures | Remarque | |
---|---|---|---|
Présentiel | |||
Cours interactif | 12,00 | Nathalie Demoulin | |
Travail personnel | |||
Charge de travail personnel indicative | 12,00 | ||
Group Project | 6,00 | ||
Charge de travail globale de l'étudiant | 30,00 |
Évaluation
Type de Contrôle | Durée | Nombre | Pondération |
---|---|---|---|
Autres | |||
Projet Individuel | 0,50 | 1 | 20,00 |
Etude de cas | 2,00 | 1 | 40,00 |
Examen (final) | |||
Examen écrit | 2,00 | 1 | 40,00 |
TOTAL | 100,00 |
Ressources
Bibliographie
La satisfaction des consommateurs spécifique à une transaction : définition, antécédents, mesures et modes, Recherche et Applications en Marketing. - Vanhamme J. (2002)
Litché M-C, Plichon V (2008), Mieux comprendre la fidélité des consommateurs, Recherche et Applications en Marketing. -
Litché M-C, Plichon V (2008), Mieux comprendre la fidélité des consommateurs, Recherche et Applications en Marketing. -
Ressources Internet